zondag 19 september 2010

Wit wonen of wonen in wit?

Nu bijna anderhalf jaar geleden, na een donkere periode in mijn leven, vroegen de kinderen of ze de kast terug in de kamer zouden zetten. Kast terug zetten ? Nee, ik wilde die donkere eiken kast niet meer terug. Ik besloot een witte kast te kopen, zodat het daar in de achterkamer wat lichter zou worden. Maar ja, voor die kast kwam moest eerst de kamer maar eens gewit worden. En toen dat klaar was, en de kast er stond, moest het donkere tv kastje weg. Overal gekeken voor iets nieuws, maar niets gevonden, het mocht niet te diep of te hoog zijn. Uiteindelijk in de kringloopwinkel een oude kaptafel gevonden en die wit geverfd. Past voor mij perfect. Hup, dan uit de voorkamer maar de eethoek weg (zat toch nooit iemand) en nog een donkere kast eruit. Via marktplaats een grenen vitrinekast gekocht en wit geverfd.  Uit de garage nog een mooie oude stoel gehaald, bruin en ik weet nog niet of ik hem verf. Ook nog een oud rond tafeltje meegenomen en dat wel geverfd. En het ziet er gelijk een stuk ruimer en lichter uit. En dan ook nog maar de eiken deur vervangen door een paneeldeur en als de timmerman er toch is, gelijk maar een ombouw laten maken om de radiator zodat ik nu een mooie brede vensterbank heb. Het is allemaal nog niet klaar, maar het begin is er. Mijn leven is veranderd, ik zelf ook, en mijn huis veranderd ook langzaam. Wonen in een beetje wit.

 En dan zit je nog eens wat rond te neuzen op internet en ontdek je opeens al die mooie blogs over wit wonen. Je kijkt je ogen uit, zoveel mooi ingerichte huizen en zo veel mooie oude en nieuwe spullen. En met een paar simpele dingen de mooiste arrangementen gemaakt. Kan er zo van genieten. Doe er inspiratie uit op. En zie vaak dingen staan waarvan ik denk, hee, dat heb ik ook. En dan maar weer eens kijken op zolder of in de kelder, en dan kom ik weer allerlei leuke dingen tegen.


De kast waar het mee begon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten