dinsdag 26 oktober 2010

Kasten

Hoi, hoi,

eindelijk is de kast weer helemaal ingeruimd. Ik heb geprobeerd het zo  neer te zetten dat je ook kunt zien wat er in staat.  Dus niet meer gestapeld. Heb nu wel een grote doos servies ""over"". Dat heb ik maar zolang in de kelder gezet, kan ik altijd nog een keer wisselen. Ben wel benieuwd hoe lang ik het zo kan houden. Om toch nog wat blauw te laten zien heb ik gauw een paar dingen in de kamerkast gezet, de rest zit in de doos.
Voor blauw servies heb ik wel een mooie kast, wit met blauw, hij is helaas alleen te klein. Hij is  46 cm breed, 40 cm hoog en 10 cm diep. Maar ik vind hem geweldig. En mocht ik hem ooit in het groot ergens zien, dan word die van mij. Ik heb ook nog een leuke grutterskast maar die is niet veel groter dan de witte, 43 cm breed en 36 cm hoog. Maar zou zeer geschikt zijn om er alle verzamelingen in te bewaren.

groetjes, Mia



Het middengedeelte van de kast

Een beetje blauw

De witte kast

Grutterskast

6 opmerkingen:

  1. Zo hé wat een servies heb jij, leuk.
    Die kasten zijn ook mooi.

    Fijne dag
    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dat ik veel had, maar bij jou val ik in het niet.
    Ziet er keurig uit hoor.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat veel servies heb je en wat staat het mooi in je kast .Vind het blauw witte serviesgoed ook super mooi!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Mia,

    Gelukkig staat al je prachtige porselein en aardewerk achter glazendeurtjes, want stel je eens voor dat dit elke week een sopje nodig heeft.

    Moest gisteren nog aan je denken toen we rondliepen in het speelgoedmuseum van Niederrheinisches Freilichtmuseum Grefrath, daar zagen we een geweldige verzameling poppenhuizen met alles erop en eraan.
    En zo'n zelfde klein kastje als jij hebt,leuk hoor.

    Dat vind ik nou ook het leuke van verzamelen wanneer je voorwerpen in een museum tegenkomt die bij je eigen thuis ook op de plank staan;-)

    Fijne blogweek en lieve groet!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, deze post heb ik gemist, dus even snel kijken.
    Wat een heerlijke verzameling serviesgoed heb je. Mooie kannen en sauskommen en veel heel veel boerenbond. Oud en nieuw door elkaar??
    Je kasten zijn ook super.
    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen