zondag 3 oktober 2010

Oude kaarten

Oude kaarten: die verzamel ik niet echt, maar ik wil er toch 2 laten zien. Ik heb wel wat oude ansichtkaarten en fotokaarten, ik gebruik ze weleens om er ergens eentje neer te zetten of om ze te copieeren op stof om een schilderijtje of hartje mee te maken. Die schilderijtjes maak ik van oud linnen of katoen als ondergrond, en verder gebruik ik foto,s, oud kant, knoopjes, bloemen en allerlei andere frutsels. Erg leuk om te doen.
 Maar ik wel twee hele mooie kaarten, ze zijn allebei van celluloid. De ene is een communie kaart, ik kocht op een rommelmarkt eens een doosje met allerlei papieren erin en daar zat de kaart tussen. De ondergrond is celluloid, de rand een fluwelig band en de communikant is aangekleed met zijde en kant. Erg mooi. De andere kaart heb ik bewust gekocht omdat ik hem zo mooi vond. Ze is helemaal van celluloid en  je kunt hem neerzetten als een schilderijtje. In Belgie zie je nog vaak van die mooie oude kaarten op brocante markten, maar ze zijn niet goedkoop. Maar soms mag je jezelf wel eens wat kado doen.

groetjes, Mia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten